Prodej zboží v e-shopech je zpravidla vázán na balení a odesílání výrobků zákazníkům a tento proces může být velmi efektivní nebo naopak komplikovaný. Komplikace vznikají již v samotném začátku, kdy si prodejce zvolí nevhodný balicí a výplňový materiál. Jako modelový příklad bychom mohli použít prodej skla a porcelánu:
Sklenice, talíře, hrnky, misky a další produkty tohoto sortimentu bychom snadno zabalili například do bublinkové fólie a jakmile máte hotovo, vyskládáte vše do kartonové krabice proložené dalšími vrstvami bublinkové či bublinové fólie. Mezi horním víkem krabice a horní vrstvou zboží zůstane jistá vzduchová mezera, řekněme 15 cm vysoká, a do těchto míst je pak nutné vložit něco lehkého a zároveň pevného, co odesílané výrobky nepoškodí při transportu.
Kdybychom použili staré noviny a papír, anebo balicí papír, například kraftový, bude sice výstelka měkká, ale nebude mít takovou pevnost, aby víko krabice udržela ve vodorovné poloze. Pokud sáhnete po kartonové vlně, ta bude sice poměrně pevná, ale zároveň těžká, takže může obsah zásilky mechanicky poškodit.
Vylučovací metodou jsme došli k jednoznačnému závěru – nejlepší budou vzduchové výplňové polštářky. Máte-li k dispozici stroj na výrobu vzduchových polštářků, můžete jich vyrobit do každé krabice tolik, že ji bezpečně vyplní až po okraj. Polštářky jsou dostatečně pevné na to, aby krabici utěsnily a poskytly jí požadovaný tvar a pevnost. Zároveň výplň netlačí na obsah zásilky, takže ji nepoškodí, a máte perfektně zabalené zboží, které by mělo ustát přepravu zcela bez úhony (pokud zajistíte přepravními štítky, aby nebyla krabice otáčena na bok či vzhůru nohama, a aby bylo zřejmé, že jde o křehké zboží). S výplňovými polštářky můžete balit takříkajíc každou krabici, kde vám záleží na nízké hmotnosti, pevnosti a stabilitě výplňového materiálu.