Každému, kdo se pustil do soukromého podnikání, je už dobře známo, že uspěje jedině tehdy, je-li v důležitých záležitostech lepší než konkurence. A i těm, kdo nikdy nepodnikali, je jasné, že to znamená třeba cenovou hladinu, dostupnost, propagaci a podobně. Ale ti, kdo nikdy nepodnikali, možná ani netuší, že je tu i aspekt, který nás v této souvislosti často jen tak nenapadne. A tím je skutečnost, že se na úspěších firem podpisují i jejich firemní sídla.
Takové sídlo musí mít nevyhnutelně každá firma už i v samých svých počátcích. Bez toho by totiž nemohla být úředně zaregistrována, a tedy by de facto ani nevznikla. Jenže zatímco je v tomto případě úředníkům poměrně jedno, jakou má mít taková firma adresu a jak má její sídlo vypadat, protože jim jde skutečně jenom o to, aby věděli, kde v případě potřeby takový podnik najít, je tomu v případě zákazníků jinak. Kdo chce získat pro své podnikání dostatek zákazníků, na kterých by se dalo vydělávat, musí mít sídlo dostatečně atraktivní, zájem a důvěru vzbuzující. Je přece jasné, že nikdo nepůjde nakupovat k někomu, kdo sídlí v pochybné budově na ještě pochybnější adrese, když je tu možnost vsadit i na nabídku někoho, jehož firemní sídlo vypadá skutečně reprezentativně a důvěryhodně.
Jenže úměrně kvalitě firemních sídel roste i jejich cena. A je jasné, že běžní podnikatelé nemívají dost prostředků na to, aby si pořídili nějaký ten palác. I ti musí počítat třeba i každou korunu.
A kde si tedy zřídit firemní sídlo, když není na koupi žádné kvalitní nemovitosti? Rozumné je v takové situaci využít virtuální sídlo, které podnikatelům nabízejí někteří majitelé dobře vypadajících objektů. Díky této možnosti totiž mohou podnikatelé získat firemní adresu spolu s určitou nabídkou služeb i bez toho, že by si své sídlo kupovali.
Za využívání virtuálního sídla se ani moc neplatí, a tak právě díky němu může leckterá firma vzniknout a působit dokonalým dojmem. Což je v podnikání zásadní záležitost.