Co je to Internet, ví dnes snad každý. Nemá zřejmě význam lidem vysvětlovat, oč se jedná, tak jako před třiceti lety, kdy se tento projekt v naší zemi rozjížděl pouze na akademické půdě ČVUT. Někteří z vás si ovšem plně neuvědomují jak některá úskalí, tak i výhody tohoto mediálního zdroje. Začněme těmi problematickými faktory:
Internet je jen zdroj – je to informační portál, který obsluhují lidé, a jak známo, kvalita lidstva je velmi rozdílná a podle toho se také Internet plní různými informacemi – pravdivými či nepravdivými, lživými a manipulativními. Musíte si proto dávat velký pozor, abyste tu nenaletěli některým podvodníkům, ačkoli se třeba tváří jako andělé.
Dostupnost informací – většina informací je dostupných zdarma, některé jsou placené. A v souvislosti s dostupností informací se dostáváme k podstatnému úskalí, a tím jsou webové vyhledávače. Jestliže totiž chcete kupříkladu zjistit, kde se nachází půjčovna vodáckého vybavení v dané lokalitě, vyhledávače vám umístí do popředí pouze ty zdroje, které mají ošetřené SEO. A proto, chcete-li i vy cokoli na Internetu prezentovat, musíte si nechat tuto problematiku ošetřit pokud možno zkušeným profesionálem. Podceníte-li SEO, ocitnete se ve vyhledávačích spíše „na chvostu“, a to je značný handicap.
Reklama – internetová reklama PPC Tik Tok je velmi účinná, stejně tak i reklama Pinterest PPC a podobně i v dalších webových zdrojích. Poutavých reklam na Internetu si lidé obvykle všímají, protože jim nejsou vnucovány tak, jako v poštovních schránkách formou letáků, anebo v televizi, kdy jsou mnozí z reklam tak otrávení, že raději přepínají program na jiný kanál. Díky reklamě si můžete získat spoustu věrných zákazníků, ovšem musíte jim nabídnout skutečně férové produkty či služby a zaujmout je dobře graficky zpracovanými bannery.