Začal bych otázkou. Víte, co se vám nabízí na webech, které jste nikdy nenavštívili a o kterých vlastně ani nevíte, že tyto vůbec existují? Divná a zdánlivě nelogická otázka, že? Je samozřejmé, že to nevíte. Odkud byste to také věděli, když jste na těchto webech nebyli?
A to je právě problém, kterému se nyní pojďme chvilku věnovat.
Jak je totiž známo všem, kdo někdy zahlédli počítač aspoň na dálku, jsou zde na internetu vyvěšeny různé nabídky, a to na tom, čemu se říká weby. Někdo tu něco předkládá široké internetové veřejnosti, a je na lidech samotných, zda si takovou nabídku otevřou, prostudují a třeba i využijí. A protože je podobných nabízejících se webů mnoho, je nasnadě, že nikdo z uživatelů internetu nenavštíví všechny. Vybere si z nabídky to, co se mu zdá relevantní, a to ostatní už pak zůstane stranou zájmu.
A na takto opomenutých webech pak jsou nabídky nezužitkované. A majitelé podobných nevyužívaných webů aby si zoufali. Zejména pak tehdy, když se těmto jejich výtvorům nevyhýbá jenom tu a tam nějaký uživatel internetu, ale když jsou tyto ignorovány všemi. Jenže s tím se zdánlivě nedá nic dělat.
Ovšem nic se nedá dělat skutečně jenom zdánlivě. Řešení totiž existuje a nazývá se optimalizace pro internetové vyhledávače, anglickou zkratkou SEO.
Pokud se majitel webu rozhodne právě na optimalizaci vsadit, má naději hraničící s jistotou, že se vše v dobré obrátí a že se jeho opomíjený web stane postupně webem obletovaným. A to proto, že se tu provedou takové úpravy, jež tento web učiní atraktivnějším pro vyhledávače. A vzhledem k tomu, že jsou to vyhledávače, co používají uživatelé internetu k tomu, aby našli to, co hledají, je takové optimální umístění ve vyhledávačích vysloveně terno.
Díky takové optimalizaci se web dostane přímo na oči internetové veřejnosti. A rázem se dá dosáhnout toho, čeho se tu dosáhnout má.